Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz o współpracy z Polską Grupą Motoryzacyjną

W ostatnim wywiadzie udzielonym dla portalu wnp.pl, Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz opowiada m.in. o przedsiębiorcach, którzy są istotnym ogniwem w uruchamianiu projektów badawczych, oraz o bardzo dobrej współpracy nawiązanej przez Sieć z Polską Grupą Motoryzacyjną.

„Żeby uruchomić projekt badawczy dla nas jako Sieci Badawczej Łukasiewicz musimy znaleźć przedsiębiorcę i to jest dla nas bardzo bardzo ważne.

Mamy bardzo dobrą współpracę z Polską Grupą Motoryzacyjną z którą działamy już od właściwie ponad 1,5 roku. Mieliśmy kilka prezentacji dla spółek z tego klastra w ramach naszego systemu wyzwań, w którym w ciągu 15 dni identyfikujemy nasze zespoły projektowe i jesteśmy w stanie zaproponować przedsiębiorcom konkretną ofertę.

Mamy kilka, o ile nie kilkanaście, spółek z Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, które rzucały nam bardzo różne wyzwania. Na te wyzwania odpowiadał nie tylko Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, który rzeczywiście jest takim najbardziej elektro-mobilnym Instytutem w Łukasiewiczu, ale mamy też bardzo dobry Instytut Łukasiewicza PIMOT w Warszawie, który jest związany z branżą samochodową. Mamy także instytut Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki, który na przykład jest w konsorcjum realizującym projekt e-VAN w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, mamy Instytut Technik Innowacyjnych EMAG, który z kolei jest zaangażowany w projekty związane właśnie z oprogramowaniem i algorytmami dla branży motoryzacyjnej, tak więc mamy bardzo szeroki wachlarz możliwości, którymi możemy wspierać polskie firmy z branży motoryzacyjnej.

Mamy dobranych strategicznych partnerów i powinienem też wspomnieć o tym, że mamy też bardzo bliską współpracę ze spółką realizującą projekt IZERA. To jest dla nas też bardzo ciekawe zadanie i bardzo ciekawy przypadek w aspekcie potencjalnej polonizacji IZERY.

Jeśli polscy przedsiębiorcy chcą nie tyle przetrwać, bo to nie chodzi o to żeby teraz przetrwać tą rewolucję, chodzi o to żeby na tej rewolucji wygrać!

Wydaje się że Łukasiewicz jest przy swoim potencjale z tą inteligentną i czystą mobilnością, która jest jedną z naszych większych grup badawczych, jest gotów i jest w stanie wesprzeć polskich przedsiębiorców w generowaniu i tworzeniu technologii które będą budowały przewagi konkurencyjne na rynkach.”*

Cały artykuł oraz zarejestrowany wywiad, którego Piotr Dardziński – prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz udzielił redaktorowi Piotrowi Myszorowi, znajduje się pod linkiem:
https://www.wnp.pl/motoryzacja/koniec-aut-spalinowych-to-szansa-polska-branza-automotive-musi-ja-wykorzystac,490902.amp
(* przytoczona powyżej wypowiedź zaczyna się w 6. minucie i 30. sekundzie ww. materiału wideo)

Print Friendly, PDF & Email