Polscy dostawcy bliżej współpracy z Hyundai i KIA

30 listopada 2018 Polska Grupa Motoryzacyjna Posted in Aktualności, Członkowie, Konferencje, Partnerzy No Comments

Osiem polskich firm ma szansę dołączyć do grona dostawców fabryki HYUNDAI Motor Manufacturing Czech (HMMC) i KIA Motors Slovakia (KMS). Producentów znad Wisły czeka jeszcze tylko finalny audyt.

Osiem polskich firm ma szansę dołączyć do grona dostawców fabryki HYUNDAI Motor Manufacturing Czech (HMMC) i KIA Motors Slovakia (KMS). Producentów znad Wisły czeka jeszcze tylko finalny audyt.

W połowie listopada fabryki HYUNDAI Motor Manufacturing Czech (HMMC) i KIA Motors Slovakia (KMS) zawarły porozumienie o partnerstwie z Polską Grupą Motoryzacyjną (PGM). Na jego mocy PGM ma pośredniczyć w wyborze potencjalnych polskich dostawców do obu zakładów.

W związku z tym we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu PGM zorganizowała w Ostrawie Seminarium Potencjalnych Dostawców Hyundai & Kia . W spotkaniu wzięło udział 12 polskich firm. Pięć z nich przeszło do kolejnego etapu weryfikacji, czyli audytu zaplanowanego na początek 2019 r. HMMC i KMS zakwalifikowały je jako potencjalnych dostawców TIER 1. Wśród nich są Sanok Rubber Company, FA Krosno oraz trzy spółki z grupy Boryszew Automotive Plastics. Trzy inne polskie firmy (m.in. SPLAST i BOZAMET) pomyślnie przeszły pierwszy etap selekcji do współpracy z HYUNDAI i KIA w charakterze dostawcy TIER 2. Producenci będą rekomendowani wybranym dostawcom TIER 1 motoryzacyjnych gigantów.

Każda z wybranych firm ma już doświadczenie w pracy dla różnych koncernów motoryzacyjnych, ale dotychczas drzwi do fabryk koreańskich były przed nimi raczej zamknięte. Nowa strategia lokalizacji dostawców fabryk Hyundai Motor Group ułatwia sięganie po partnerów spoza Korei Południowej – wyjaśnia Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający PGM. – Dzięki nawiązaniu współpracy HMMC i KMS z Polską Grupą Motoryzacyjną, wśród nowych dostawców będzie więcej polskich firm – dodaje.

Polscy producenci części i komponentów oraz producenci form służących do wykonywania narzędzi do ich produkcji należą do ścisłej europejskiej czołówki. Polski przemysł motoryzacyjny zaopatruje w nie największe ośrodki samochodowe w Europie, m. in. Niemcy, Włochy i Wielką Brytanię. Za pośrednictwem swoich Zagranicznych Biur Handlowych obecnych już w 54 lokalizacjach na świecie Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie wytyczać nowe kierunki ich sprzedaży. Przejście procedur kwalifikacyjnych Hyundai i KIA będzie dodatkową rekomendacją jakości, pomocną w dalszej promocji polskiego sektora motoryzacyjnego – komentuje Grzegorz Gałczyński, Ekspert Branży Motoryzacyjnej PAIH.

Print Friendly, PDF & Email