Automechanika Shanghai (28.11-1.12.2018)

21 grudnia 2018 Posted in Aktualności, Członkowie, Partnerzy, Targi
Jak podają organizatorzy targów, 14. edycja Automechanika Shanghai odnotowała bezprecedensowy – 15% – wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z poprzednią edycją. Oznacza to, że oferta polskich przedsiębiorców mogła trafić nawet do 150 568 odbiorców zarówno lokalnych i międzynarodowych z branży motoryzacyjnej, akcesoriów, wyposażenia i sektora usług.

Tegoroczne targi poszerzone były o wiele tematycznych stref i obszarów, szczególnie dynamicznie rozwija się obszar elektromobilności oraz alternatywnych napędów po jazdę autonomiczną. Niezwykle popularna wśród odwiedzających okazała się strefa sklepów oraz strefa opon i felg. W tym roku w czasie Automechaniki Shanghai odbyło się łącznie 57 wydarzeń towarzyszących – konferencji, prelekcji i wystąpień branżowych. Zaprezentowano pomysły i wizje dotyczące przyszłości branży. Wiele imprez towarzyszących przyjęto po raz pierwszy w tym roku, takich jak debiutujący jutrzejszy szczyt Service & Mobility jutra 2018 i szczyt motoryzacyjny Aftermarket 2018, z których oba poświęcone były tematom i trendom w przestrzeni wystawienniczej.

 

Również na polskim stoisku narodowym – organizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu SA w ramach projektu Brand – odbył się briefing prasowy dla lokalnej prasy oraz przedsiębiorców. Tematem spotkania była siła polskiego sektora automotive oraz możliwości współpracy z polskim przedsiębiorcami tego sektora. Spotkanie poprowadził kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju, dr Andrzej Juchniewicz, a prezentację merytoryczną przedstawił ekspert branżowy, Bartosz Mielecki, Dyrektor Zarządzający Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.

 

– Rynek chiński jest otwarty na produkty z Polski – nie tylko do samochodów osobowych, ale również do autobusów i pojazdów ciężarowych. Rozmowy z odwiedzającymi targi dystrybutorami i kupcami, którzy już współpracują z pojedynczymi polskimi producentami, niemal w każdym przypadku pokazywały, że przekonali się oni już do wysokiej jakości i atrakcyjności tych produktów. Są oni otwarci na współpracę z kolejnymi polskimi dostawcami. I właśnie naprzeciw temu wyszła Polska Grupa Motoryzacyjna, która w listopadzie otworzyła w Szanghaju swoje przedstawicielstwo, aby zacieśniać współpracę między polskimi firmami zainteresowanymi zdobywaniem tego rynku, np. poprzez wzajemne wspieranie się w docieraniu do już sprawdzonych odbiorców – komentuje Mielecki.

Targi w Szanghaju to wydarzenie o międzynarodowym charakterze – organizatorzy wskazują na 22% wzrost zagranicznych gości targów. Fakt ten otwiera nie tylko nowe kanały dla międzynarodowych nabywców handlujących z chińskimi firmami, ale także pozwala na większą wymianę handlową między międzynarodowymi wystawcami i kupującymi. Bartosz Mielecki widzi w tym szansę również dla polskich przedsiębiorców: „Mimo, że w Chinach przemysł motoryzacyjny jest bardzo silny, widać ogromne zainteresowanie produktami pochodzenia europejskiego, które są tam synonimem wysokiej jakości. Polskie stoisko odwiedzało wiele osób zainteresowanych częściami zamiennymi z Polski, ponieważ na opakowaniach oryginalnych produktów często spotykają się one z napisem „Made in Poland”.”

Więcej o wsparciu polskiego sektora motoryzacyjnego przez PAIH można dowiedzieć się na stronie polish-automotiveindustry.com.

Źródło: PAIH

Print Friendly, PDF & Email